Projectonderwijs
Doelstelling en inhoud
Bevorderen interdisciplinaire samenwerking tussen studenten met een medische, biomedische en technische achtergrond, Aan de hand van een door een patiƫnt gepresenteerd actueel en urgent medisch probleem wordt studenten gevraagd te werken aan een oplossingsrichting
Werkvormen en weekstramien
Actieve deelname
Zelfstudie
Colleges
Werken in kleine groepen
Workshops
Presentatie
Reflectieverslag
Plaats in het curriculum
De cursus Projectonderwijs wordt gegeven in week 28 t/m 30 van jaar 2 (kalenderweken 10 t/m 12).
Literatuur
Het blok is gebaseerd op de volgende bronnen:
- Repko A.F. & Szostak R. 2017. Interdisciplinary research: Process and Theory. 3rd ed. Sage Publications.
- Rutting L., Post G., Keestra M., De Roo M., Blad, S., De Greef S. 2016. An introduction to interdisciplinary
research - theory and practice. Amsterdam University press
Zie ook: standaard boekenlijst
Toetsing
De beoordeling is gebaseerd op de volgende elementen
- Aanwezigheid
- Actieve deelname
- Communicatieve vaardigheden en samenwerking
- Interdisciplinaire vaardigheden
- Individuele reflectieverslag gericht op interdisciplinaire communicatie en samenwerking
- Eindproduct:, bestaande uit: verslag (70%) + pitch (30%)
Contactpersoon: Dr. S. de Jong, mail via: S.deJong-9@umcutrecht.nl
|
|
|