Aan het eind van de cursus kan de student:
- elementaire deelaspecten van Nederlandstalige schrijfvaardigheid, zoals spelling, grammatica en interpunctie, vrijwel foutloos toepassen;
- fouten in elementaire deelaspecten van Nederlandse schrijfvaardigheid in het schrijfwerk van medestudenten herkennen en reviseren;
- de tekst- en argumentatiestructuur van een wetenschappelijk artikel doorzien en beschrijven;
- een wetenschappelijk artikel samenvatten;
- verschillende wetenschappelijke artikelen samenvatten en aan elkaar relateren, dat wil zeggen een correct, begrijpelijk en coherent literatuuroverzicht schrijven;
- een tekst- en argumentatiestructuur maken van een te schrijven tekst;
- op een betogende manier resultaten uit diverse onderzoeksartikelen met elkaar verbinden;
- een nieuwe onderzoeksvraag formuleren op basis van het eerder beschreven onderzoek;
- een heldere presentatie geven over een wetenschappelijk artikel;
- op basis van een of meer wetenschappelijk(e) artikel(en) een opiniƫrend stuk voor een breed publiek schrijven.
|
|
|
Deze cursus draagt bij aan de je academische vaardigheden. Je leert tekst- en argumentatiestructuren te doorzien en beter toe te passen; je leert schrijffouten herkennen en verbeteren0 je leert op een betogende manier resultaten uit diverse onderzoeksartikelen met elkaar te verbinden, zowel schriftelijk als mondeling; je leert een argumentatie over een actueel communicatie- of mediafenomeen op te zetten voor een breed publiek. De nadruk in de cursus ligt op schrijfvaardigheid in academische en professionele zin.
|
|