SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOB1PGT
INFOB1PGT
Gametechnologie introductieproject
Cursus informatieRooster
CursuscodeINFOB1PGT
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau1 (Bachelor Inleiding)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalNederlands
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; Undergraduate School Bètawetenschappen;
ContactpersoonP.M.A. Bergervoet
E-mailp.m.a.bergervoet@uu.nl
Docenten
Docent
P.M.A. Bergervoet
Overige cursussen docent
Blok
2  (13-11-2017 t/m 02-02-2018)
Aanvangsblok
2
TimeslotA: MA-ochtend, DI-namiddag, WO-ochtend
Onderwijsvorm
Voltijd
Opmerkinghttp://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOB1PGT
Cursusinschrijving geopendvanaf 18-09-2017 t/m 01-10-2017
AanmeldingsprocedureOsiris
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersNee
VoorinschrijvingNee
Na-inschrijvingJa
Na-inschrijving geopendvanaf 23-10-2017 t/m 24-10-2017
WachtlijstJa
Plaatsingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Cursusdoelen
Het Introductieproject heeft de volgende leerdoelen:
  • In het project doe je ervaring op met de basismethoden van de informatica: je analyseert een systeem, je modelleert en ontwerpt een oplossing, je realiseert het ontwerp door een implementatie met gebruikmaking van libraries, je evalueert de resultaten.
  • Je kunt projectmatig werken: samenwerken in teamverband, plannen van werkzaamheden, systematisch/methodisch te werk gaan, werken met een professionele houding (afspraken nakomen, aan deadlines houden, enz.).
  • Je kunt je werk presenteren: in woord, in geschrift, met behulp van audiovisuele middelen.
Inhoud
Het introductieproject gametechnologie is specifiek bedoeld voor eerstejaars studenten Informatica die het studiepad gametechnolgie volgen.
Tijdens dit project wordt er een game ontwikkeld in een team van ongeveer 5 studenten. Van deelnemers wordt verwacht dat ze het vak gameprogrammeren hebben gevolgd en kunnen programmeren in C# en XNA.
Elke projectgroep bestaat uit ongeveer 5 studenten uit dezelfde tutorgroep. Eventuele ouderejaars studenten worden verdeeld over de verschillende groepen. De belangrijkste werkvorm is zelfwerkzaamheid van het team.
Het team krijgt daarnaast ondersteuning door middel van
  • regelmatige projectbijeenkomsten met de begeleider
  • enkele hoorcolleges
  • consults met experts
Het team zal het resultaat tonen bij een afsluitend symposium.
Ingangseisen
Voorkennis
C# en XNA
Verplicht materiaal
-
Werkvormen (aanwezigheidsplicht)
College (Verplicht)

Werkcollege (Verplicht)

Toetsen
Eindresultaat
Weging100
Minimum cijfer-

SluitenHelpPrint
Switch to English