In hoorcolleges maken studenten kennis met theorieën omtrent gebruikersparticipatie en mediapraktijken. De werkcolleges richten zich op de praktische benadering van het fenomeen van amateurgeschiedschrijving, online-repositories, cultural commons, amateurarchieven en collecties. Deze worden gebruikt om de theorieën uit de hoorcolleges toe te passen in praktisch onderzoek.
|
|
Online platformen en digitale media geven gebruikers de mogelijkheid direct te participeren in de creatie, organisatie en uitbreiding van cultureel erfgoed en geschiedschrijving. In deze cursus worden de praktijken van 'DIY-History' geïnventariseerd en kritisch onderzocht. Vragen omtrent een mogelijke emancipatie van gebruikers door digitalisering van archieven en de mogelijkheid om zelf te publiceren, maar ook de verandering van ons begrip van geschiedenis en geheugen door de invloed van nieuwe technologieën en mediapraktijken staan centraal.
Early exit option for international exchange students
Students who are required to return to their home university by the end of December, are allowed to choose an early exit option. Students must always make individual arrangements with the course coordinator. In general, there are two options that can be facilitated:
1. Finishing the course before Christmas break, receiving 5 ECTS for the course.
2. Completing the course by 'distance learning' (extra assignments, papers etc) in the month of January, receiving 7.5 ECTS for the course.
|
|
|