Aan het eind van deze cursus heeft de student een goed begrip van sociale media en hun toepassingen. Hij zal ook in staat zijn om communicatie strategieën binnen social media te ontwikkelen en communicatie te analyseren met behulp van computersoftware. Deze cursus maakt het de student mogelijk om trends in sociale media te kunnen beschrijven en te visualiseren en vooral in staat te zijn om sociale media te kunnen gebruiken in sociale omgevingen voor evaluatie van gebruikersgroepen en voor promotie doeleinden.
|
|
Social media zijn digitale platforms die gebruikt kunnen worden om met elkaar te communiceren zoals in Facebook of Twitter of gegevens te delen zoals in You Tube, Pinterest of Instagram. In deze cursus gaan we sociale media evalueren en we gaan vooral kijken welke strategieën gebruikt kunnen worden om de communicatie te beïnvloeden. Het gebruik van taal vs. afbeeldingen wordt analyseert. We kijken ookhoe taaltechnologie kan helpen in het automatisch analyseren van communicatie binnen sociale media. Zo krijgen we betere inzichten over mensen en gemeenschappen. Technieken zoals sentimentanalyse, trendanalyse, topic modeling en visualisatie van communicatie komen aan bod. Daarnaast bespreken we hoe sociale media kunnen worden toegepast in onze maatschappij zoals in kleine en grote bedrijven, in non-profit organisaties, binnen de overheid, marketing en bij onderwijs en onderzoek.
|
|