SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOGR
INFOGR
Graphics
Cursus informatieRooster
CursuscodeINFOGR
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau2 (Bachelor Verdiepend)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalEngels
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; Undergraduate School Bètawetenschappen;
Contactpersoondr. W.O. Hürst
Telefoon+31 30 2531806
E-mailW.O.Huerst@uu.nl
Docenten
Docent
dr. W.O. Hürst
Feedback en bereikbaarheid
Overige cursussen docent
Blok
4  (22-04-2013 t/m 05-07-2013)
Aanvangsblok
4
TimeslotB: DI-ochtend, DO-middag, DO-namiddag
Onderwijsvorm
Voltijd
Opmerkinghttp://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOGR
Cursusinschrijving geopendvanaf 04-11-2012 t/m 26-04-2013
AanmeldingsprocedureOsiris
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Cursusdoelen
-
Inhoud

 
Please note that for various reasons this lecture will be given in English. However, questions can be asked in Dutch and also the exam questions may be answered in Dutch (or English).

[Engels/English] "Graphics" is an introductory lecture about computer graphics. Generally, computer graphics deals with the representation and manipulation of pictorial data by a computer. One important aspect, which will be covered by this lecture, is the creation of realistic images based on 3D models. The course will start with a short coverage of the mathematical basics needed for computer graphics. Then, we discuss some fundamental techniques of modern computer graphics, such as transformations and projection of 3D models, hidden surface removal, triangle rasterization, shading, texture mapping, and ray tracing. We will also look into some advanced topics such as global illumination, radiosity, and shadows.

[Nederlands/Dutch] "Graphics" is een inleidende cursus over computer graphics. Computer Graphics houdt zich bezig met de representatie en manipulatie van beelddata door computers. Een belangrijk facet hierbij, dat wordt behandeld in deze cursus, is het maken van plaatjes van 3D-modellen. De cursus begint met een korte inleiding in de wiskundige basis welke voor computer graphics belangrijk is. Vervolgens bespreken wij enige fundamentele technieken van moderne computer graphics (b.v. transformatie en projectie van 3d modellen), hidden surface removal, triangle rasterization, shading, texture mapping en ray tracing. Wij zullen ook enige geavanceerde thema's behandelen, b.v. global illumination, radiosity en schaduwen.

FURTHER INFORMATION

 Basic knowledge in C# as taught, for example, in the courses Imperatief programmeren (INFOIMP) and Gameprogrammeren (INFOB1GP) is mandatory for the practicals. For detailed information about other requirements, literature, and grading criteria please refer to the courses' website: http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/gr

   

  http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?stijl=2&vak=INFOGR 

Ingangseisen
Verplicht materiaal
Boek
Peter Shirley, Fundamentals of Computer Graphics (3rd edition), A.K. Peters, July 2009, ISBN: 9781568814698. Verder enkele on-line artikelen en tutorials.
Aanbevolen materiaal
Artikelen
Verder enkele on-line artikelen en tutorials.
Werkvormen (aanwezigheidsplicht)
Hoorcollege

Practicum (Verplicht)

Werkcollege (Verplicht)

Toetsen
Tentamen
Weging100
Minimum cijfer6

SluitenHelpPrint
Switch to English