SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOIMP
INFOIMP
Imperatief programmeren
Cursus informatie
CursuscodeINFOIMP
Studiepunten (EC)7,5
Cursusdoelen

Inhoud

De student kent de taalconstructies en het gangbare idioom van de imperatieve en objectgeoriënteerde programmeerparadigma's, en is in staat om daarmee een interactieve applicatie voor een eenvoudig algoritme te bouwen.

In de gemeenschappelijke basis van imperatief programmeren en het zustervak gameprogrammeren komen aan de orde:

  • de structurering van een OO-programma (klassen, methoden, objecten, (her)definitie)
  • de belangrijkste opdrachtvormen (toekenning, if, while, for, evt. switch en try)
  • de belangrijkste expressievormen (constante, variabele, aanroep, operatoren, new, arrays)
  • enkele programma-frameworks (event-driven, main met console-I/O)
  • elementaire design patterns (zoeken van minimum, opbouwen van resultaat, turven, enz.)
  • deelementaire datatypen (int, double, boolean, char, string, arrays)
  • een aantal belangrijke libraries (basis-utilities, graphics, opbouw userinterfaces)
  • de omgang met de ontwikkelomgeving

In Imperatief programmeren wordt daarnaast nader ingegaan op:

  • meer gevanceerde OO-constructies (abstract klassen, interfaces, generieke types)
  • libraries voor File-I/O en Collections
  • achtergronden, geschiedenis en klassieken van imperatief programmeren
  • toepassingen, met name het implementeren van algoritmen

 

http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOIMP&jaar=2011

 

 

SluitenHelpPrint
Switch to English