SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOGR
INFOGR
Graphics
Cursus informatieRooster
CursuscodeINFOGR
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau2 (Bachelor Verdiepend)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalEngels
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; Onderwijsinstituut Informatica;
Contactpersoondr. W.O. Hürst
Telefoon+31 30 2531806
E-mailW.O.Huerst@uu.nl
Docenten
Docent
dr. W.O. Hürst
Feedback en bereikbaarheid
Overige cursussen docent
Blok
4  (25-04-2011 t/m 08-07-2011)
Aanvangsblok
4
TimeslotB: DI-ochtend, DO-middag, DO-namiddag
Onderwijsvorm
Voltijd
Opmerkinghttp://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOGR
Cursusinschrijving geopendvanaf 01-11-2010 t/m 29-04-2011
Aanmeldingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Cursusdoelen
-
Inhoud

Please note that for various reasons this lecture will be given in
English. However, questions can be asked in Dutch and also the exam
questions may be answered in Dutch (or English).

[Engels/English] "Graphics" is an introductory lecture about computer
graphics. Generally, computer graphics deals with the representation and
manipulation of pictorial data by a computer. One important aspect,
which will be covered by this lecture, is the creation of realistic
images based on 3D models. The course will start with a short coverage
of the mathematical basics needed for computer graphics. Then, we
discuss some fundamental techniques of modern computer graphics, such as
transformations and projection of 3D models, hidden surface removal,
triangle rasterization, shading, texture mapping, and ray tracing. We
will also look into some advanced topics such as global illumination,
radiosity, and shadows.

[Nederlands/Dutch] "Graphics" is een inleidende cursus over computer
graphics. Computer Graphics houdt zich bezig met de representatie en
manipulatie van beelddata door computers. Een belangrijk facet hierbij,
dat wordt behandeld in deze cursus, is het maken van plaatjes van
3D-modellen. De cursus begint met een korte inleiding in de wiskundige
basis welke voor computer graphics belangrijk is. Vervolgens bespreken
wij enige fundamentele technieken van moderne computer graphics (b.v.
transformatie en projectie van 3d modellen), hidden surface removal,
triangle rasterization, shading, texture mapping en ray tracing. Wij
zullen ook enige geavanceerde thema's behandelen, b.v. global
illumination, radiosity en schaduwen.

IMPORTANT NOTE FOR 2ND YEAR STUDENTS!

Because of the new focus on game technologies in the bachelor program,
we have to use C# in the practicals instead of Java. Hence, basic
knowledge in C# is expected and there will be no introduction into C# as
part of this course! However, if you followed last year's course on
imperatief programmeren and have a look at the lecture material of this
year's INFOB1GP course (esp. the collegediktaat that you can find under
the link "LITERATUUR" on that course's web site), you should be able to
handle it.
 

http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOGR&jaar=2010

 

 

Ingangseisen
Verplicht materiaal
-
Aanbevolen materiaal
Boek
Peter Shirley, Fundamentals of Computer Graphics (3rd edition), A.K. Peters, July 2009, ISBN: 9781568814698. Verder enkele on-line artikelen en tutorials.
Artikelen
Verder enkele on-line artikelen en tutorials.
Werkvormen (aanwezigheidsplicht)
Hoorcollege

Practicum (Verplicht)

Werkcollege (Verplicht)

Toetsen
Tentamen
Weging100
Minimum cijfer6

SluitenHelpPrint
Switch to English