SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOGDS
INFOGDS
Game design
Cursus informatieRooster
CursuscodeINFOGDS
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / NiveauM (Master)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalEngels
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; Onderwijsinstituut Informatica;
Contactpersoondrs. A. Kamphuis
Telefoon+31 30 2533619
E-mailA.Kamphuis@uu.nl
Docenten
Docent
dr. ir. J. Egges
Feedback en bereikbaarheid
Overige cursussen docent
Docent
drs. A. Kamphuis
Feedback en bereikbaarheid
Overige cursussen docent
Blok
Onbekend
Aanvangsblok
2
TimeslotA: MA-ochtend, DI-namiddag, WO-ochtend
Onderwijsvorm
Voltijd
Opmerkinghttp://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOGDS
Aanmeldingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Cursusdoelen
-
Inhoud

Computer games form a prime use of computers these days. In this course we study how to design and develop computer games. Designing computer games is a complicated process involving aspect of psychology, liberal arts, human-computer interaction, artificial intelligence, etc. The emphasis of this course does not lie on the implementation aspects but on the design aspects of games. In particular the following aspects are treated:

  • what is a game
  • how do you design games
  • challenges and rewards
  • game balance
  • storytelling and narrative
  • game worlds
  • interactivity
  • behavior

The course expects considerable involvement of the student, in the form of discussions during the meetings and the four assignments that must be completed.

http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOGDS&jaar=2008

 

Ingangseisen
Verplicht materiaal
-
Aanbevolen materiaal
Boek
Andrew Rollings, Ernest Adams, On Game Design, New Riders Publishing, 2003, ISBN 1-5927-3001-9.
Werkvormen (aanwezigheidsplicht)
Hoorcollege

Toetsen
Opdracht(en)
Weging100
Minimum cijfer6

Beoordeling
The final mark is based on the review (15%), the board game design (20%), the game story (20%) and the final project (45%). There is no final exam. Presence during the lectures is mandatory and will be checked.

SluitenHelpPrint
Switch to English